Бехтерської сільської ради Голопристанського району Херсонської області

Що треба знати про новий коронавірус?

Детальна інформація: https://covid19.com.ua/  

пʼятницю, 8 лютого 2019 р.

Сценарій години спілкування "СТОП булінг"


Тема: « Стоп булінг!»

Мета Формувати нетерпимість до проявів агресії; розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля ,виховувати доброзичливість та людяність.

Обладнання і матеріали: Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери,мультимедійний проектор


Хід тренінгу

. Вправа « Знайомство»

Треба по черзі назвати своє ім’я та своє захоплення. Щоб підтримати кожну фразу інші учасники вигукують « І це – здорово!», водночас піднімаючи великий палець,наприклад,

я Любов Володимирівна, люблю куховарити, і це – здорово, водночас піднімаючи великий палець(дод.№2)

(проведення вправи)

-Що ви відчували під час виконання вправи?

Для того, щоб наша робота була ефективною пропоную прийняти правила, яких ми будемо дотримуватися впродовж нашого заняття ( зачитують учні)

ПРАВИЛА РОБОТИ:

1. Говорити від свого імені

2. Бути доброзичливими і активними

3. Один говорить - усі слухають

4. "Тут і тепер"

5. Обговорювати дію, а не особу.

-Пропоную вашій увазі відеоролик.

Відео «Камень, ножниці, бумага.»

-Яке почуття викликало у вас це відео?

-Щойно ви мали змогу уявити себе на місці героїв відео.Кожному з нас, хоча б раз у житті доводилося зіткнутися з насильством. Воно могло застосовуватися проти вас самих, ви могли бути свідком насилля, або самі ставали тими, хто ображає. Ми поговоримо про насильство та жорстокість, яка направлена на одну дитину. Це явище називають булінгом. Сьогодні ми з вами тут для того, щоб обговорити цю важливу тему: Стоп булінг.

-Внести ясність в розуміння цієї теми вам допоможе наступне відео.

Відео «Безпечна школа».

-Яка інформація з цього відео для вас була абсолютно новою,яку ви вже десь або колись чули,з якою ви добре обізнані? .

-Що таке «булінг»?

-Чи несе адміністративну відповідальність дитина, яка знущається над іншими?


-Чи може жертва поскаржитись адміністрації школи?


-Чи маєш ти право на захист?

Вправа «Яблуко»

-Перед початком уроку я купила в магазині 2 яблука однакові за кольором і розміром. Ці яблука чимось відрізняються один від одного?

(Одне з яблук вчитель кидає на підлогу з коментарями про його недоліки,наприклад: «Ти червоне,а я люблю зелене яблуко.»Далі пропонує теж саме зробити з яблуком і учням ,вигадуючи все нові й нові недоліки гарного яблука.Після того як всі бажаючі «познущалися»над яблуком,учитель розрізає те яблуко яке кидали об підлогу і те яке лежало на столі.)

-Зверніть увагу на обидва яблука яке з них вам подобається більше?

-Дійсно те яблуко, яке ми ображали та кидали об підлогу досить непривабливе:чорне,потріскане,м’яке. Діти, але це ж ми його таким зробили! Це наша провина!Те саме відбувається і з людьми, яких ми ображаємо чи обзиваємо. Зовні не бачимо, як це на них позначається, але ми завдаємо їм величезну кількість внутрішніх ран!

Вправа «Гарячий стілець»





-Я пропоную продовжити обговорення цієї теми на «Гарячому стільці »


Запитання для обговорення:

1Чи відчував(ла) ти жорстоке поводження з боку друзів, однолітків, дорослих?

2Чи вважаєш ти, що вчителі недостатньо допомагають дітям, які є жертвами цькування?

3Чи була(в) ти учасником цькування, знущання?

4Чи стикався(лася) ти в школі з ситуаціями знущання одних людей над іншими?

5 Чи зможеш ти зупинити тих, хто ображає інших? Яким чином?

-Булінгу може зазнати будь-яка дитина у школі, але жодна не заслуговує на таке ставлення.Тож зясуємо чому так стається?

Вправа «Око,стріла,мішень»(дод.№1)

(Жеребкуванням діти діляться на три групи: «Агресори(стріла)», «Жертви (мішень)», «Спостерігачі(око)» ).

Завдання для груп:

Група "агресорів" : Вказати причини, які спонукають кривдника себе так поводити.

Група "жертв" :Написати причини, чому діти стають легкими мішенями для кривдників.

Група "спостерігачів": Пояснити чому спостерігачі часто не втручаються у процес булінгу.

-Отже, як бачимо явище булінгу є поширеним, але в наших силах його зупинити і не лишатися осторонь. Адже слід пам'ятати, що сьогодні ти - спостерігач, а завтра -- жертва.

-Пропоную переглянути уривок з фільму «Чучело» . Режисер цієї стрічки Ролан Биков, відчував прояви булінгу не в дитинстві, а будучи вже дорослим. Він вважав цю тему актуальною, тому висвітлив її у кіномистецтві. Цьому фільму 36 років, а проблема булінгу досі не вирішена.

Перегляд фрагменту фільму «Чучело»

Давайте проаналізуємо цей уривок.

.1. Які почуття викликав у вас уривок фільму "Чучело"?

2.Хто є агресором у фільмі?

3.Хто є спостерігачем?

4.Хто є жертвою?

-Кого зацікавив цей фільм раджу переглянути повну його версію.Трішки відкрию вам завісу: «агресори» в кінці фільма потоваришують з «жертвою».Доброта та взаєморозуміння переможе жорстокість .


Притча про жорстокість

В одному з монастирів Шаоліню майстер навчав учня. І якось учень поставив майстру запитання:

-Учителю,а як довідатися,наскільки я жорстокий?

-Щоразу ,коли ти завдаватимеш удару іншому,уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо один раз ти не відчуєш болю знай,жорстокість поглинула тебе.





-Бережіть себе від поглинання жорстокістю. Підтримка та взаємодопомога дуже важливі для людини, що зазнає булінгу.

Перегляд відео «Анти булінг».

- Підтримка та взаємодопомога дуже важливі для людини, що зазнає насилля, булінгу. Якщо ви стали свідком такої ситуації, не можна бути байдужим, треба намагатися припинити насилля, за потреби покликати на

Якщо ви стали свідком такої ситуації, не можна бути байдужим, треба намагатися припинити насилля, за потреби покликати на допомогу.Дотримуйтесь рекомендацій щодо поведінки під час проявів булінгу:

- Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства.


- Говори спокійно і впевнено.


- Дай «агрессору» можливість зупинитися.


- Відійти в сторону-це не ознака слабкості!


- Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення.


- Попросити допомоги-це не ознака боягузництва!


Звичайно запам’ятайте головне: (діти читають з буклетів виготовлених психологом)

- Я маю право відмовитися робити те, до чого мене примушують силою або образливими, злими словами.


- Я належу тільки собі.


• Я маю право на допомогу.


- Я маю право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!

- Було б набагато ліпше, якби люди замість булінгу робили щось добре один для одного.

Вправа «Серце доброти»

(Дітям роздаються сердечка ,на яких треба написати добру справу яку вони можуть виконати.Підписані сердечка перемішуються у скринці і пропонується витягти будь- яке з них і виконати протягом тижня ту добру справу ,яка там написана.)

Вправа «Пакуємо валізи».

Учні отримують стікери:м’яч(здобули нові знання ,але їх треба ще обдумати),знак питання ( не почули ніякої цінної інформації), записник (отримали нові корисні знання ),які треба прикріпити відповідно до малюнка «Пральна машина», «Кошик», «Валіза».

-Бажаю ,вам зустрічати в житті лише добрих людей і самим бути добрими.До нових зустрічей!






1 коментар: