СТРУКТУРА
ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ
НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Управління навчально-виховними закладами здійснюють
на основі положень Конституції України, Закону «Про освіту», Положення
про загальноосвітній навчальний заклад. Управлінська діяльність, як і
навчальна, виховна, будь-яка інша діяльність, ґрунтується на дотриманні ряду
принципів, якими керуються директор і його заступники при виконанні всіх
управлінських функцій.
1. Система управління закладу освіти визначається
законом та установчими документами.
2. Управління закладом освіти в межах повноважень,
визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:
- засновник - Круглоозерська сільська рада.
Уповноважений орган управління - Відділ освіти Голопристанської районної ради;
- керівник закладу освіти – Свиридов Леонід
Миколайович;
- колегіальний орган управління закладу освіти –
педагогічна рада;
- колегіальний орган громадського самоврядування
(рада школи);
- інші органи, передбачені спеціальними законами
та/або установчими документами закладу освіти.
Принцип управління - це основне положення, що
випливає із закономірностей управлінської діяльності.
Закономірності в управлінні школою - це стійкі
взаємозв'язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно
нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і
компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління. До них
належать: залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в
діяльності школи особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає;
закономірність відповідності механізмів управління навчально-виховним закладом
загальнодержавним механізмам; залежність ефективності внутрішкільного
управління від створення умов, необхідних для реалізації мети школи;
закономірність взаємодії керуючої та керованої підсистем (за вирішальної ролі
першої); залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального
співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання;
залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного
забезпечення; закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з
управлінських циклів.
До основних принципів належать:
- принцип прогностичності внутрішкільного
управління;
- єдності державних і внутрішкільних механізмів
управління;
- демократизації і гуманізації управління;
- раціонального поєднання централізації і
децентралізації;
- єдності єдиноначальства і колегіальності;
- гласності, відкритості управління;
- об'єктивності та інформаційної достатності;
- плановості, перспективності;
- компетентності;
- оптимізації
- системності в управлінні.
УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
· органи колегіального управління школою
(конференція, рада школи, педагогічна рада, нарада при директорі, його
заступниках);
· адміністрація школи (директор, його заступники);
· органи громадського самоврядування учнів(учнівське
самоврядування),учителів (методична рада), батьків (батьківський комітет).
Конференція є вищим колегіальним органом
громадського самоврядування школи.
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ШКОЛИ:
Управління сучасною школою є складною системою з
багатьма внутрішніми взаємозв'язками. Його ефективність багато в чому залежить
від правильного розподілу обов'язків в адміністрації школи, до якої належать
директор та заступники.
ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ:
З метою демократизації управління, налагодження
зворотного зв'язку, поточного коригування управлінських рішень у навчальному
закладі діють органи громадського самоврядування учнів (учнівський комітет
школи (класу), учителів (профспілковий комітет, методична рада), батьків
(батьківський комітет школи (класу), повноваження яких визначає статут школи.
Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації
взаємин з адміністрацією.
Немає коментарів:
Дописати коментар